Hits can be heard only here ... The best mixes ... Listen to us online! You will not regret it! The best Hit Radio Station

© Acest site face parte din V.I.P MEDIA GROUP

V.I.P MEDIA GROUP va pune la dispozitie inca un post de radio online, Hit Radio Station! Here listen to the best hits! Best Radio Shows ... The best Hit Radio Station

Publicitate in reteaua V.I.P MEDIA GROUP

· VREI RECLAMA TA SA APARA PE ACEST SITE?

·Nimic mai simplu, ai datele de contact şi nu ezita s-o faci!

(vezi contact)

· Noi iţi promovăm imaginea afacerii tale!· Te vom aduce la rang de V.I.P· important este ca tu sa ştii să-ţi păstrezi această calitate!

5 trucuri pentru a evita țepele taximetriștilor

În București, potrivit Primăriei Generale, există peste 10.000 autorizații de taximetrie valabile. 8.200 dintre acestea au fost reînnoite până în 28.02.2015, însă cu toate acestea există taximetriști în Capitală, chiar și cu acte în regulă, puși pe țepuială. B365.ro vă prezintă o listă de ponturi de luat în seama atunci când alegeți călătoria cu taxiul pentru a evita eventualele neplăceri.

Potrivit unei hotărâri a Consiliului General al Municipiului București, tariful maxim care poate fi practicat în Capitală este de 3,5 lei pe kilometru. Cu toate astea, criza economică ce a condus la o lipsă acută de clienți a făcut ca majoritatea taxiurilor să ceară 1,39 de lei pe kilometru. În aceste condiții, taximetriștii cu prețuri mari au un dezavantaj în fața celorlalți si apeleaza la tot felul de tertipuri. De multe ori, aleg această cale și cei cu tarifele „normale” pentru a-și rotunji veniturile. Mulți folosesc dispozitive speciale care măresc artificial numărul de kilometri parcurși, alții apelează la neatenția clienților și trec tarife greu de înțeles pe portieră sau alții pur și simplu circulă fără autorizație sau cu aparatele defecte și se tocmesc la preț. Iată de ce trebuie să țineți cont atunci când nu faceți comandă telefonică și luati un taxi de pe stradă:
5. Alegeți cu grijă zona de unde luați taxiul

Majoritatea instituțiilor care reglementează domeniu taximetriei recomandă întotdeauna să faceți comandă telefonică în prealabil. În cazul în care sunteți grabiți sau pur și simplu aveți probleme cu telefonul, trebuie să evitați să luați taxiuri din punctele de tranzit din Capitală, cum ar fi Gara de Nord, aeroporturile sau autogările.
Mai mult, noaptea, sunt de evitat taxiurile parcate în jurul cluburilor. “Există foarte multe reclamații venite din aceste zone”, explică pentru B365.ro, președintele Autorității Naționale pentru Protectia Consumatorilor, Constantin Cerbulescu. Asta pentru că, în multe cazuri, taximetristi stau la mica ciupeală și profită de faptul că mulți dintre noi sunt mai „distrați” după o noapte petrecută în club. ”Profită de acest lucru(n.r. – taximetriștii) și ori «uită» să pornească aparatul și vă cer să vă întelegeti la preț la destinație, ori aleg o rută mult mai lungă”, adaugă Cerbulescu.
4. Măsurați din ochi mărimea anvelopelor

Unul dintre cele mai folosite trucuri prin care taximetriștii vă pot încărca la preț îl reprezintă schimbarea anvelopelor imediat după ce le-a fost calibrat aparatul de taxat. Este vorba despre așa-numita constanta K ce se calculează și în funcție de diametrul roților mașinii. În cazul în care după calibrare taximetristul schimbă anvelopele cu unele mai subțiri, sau chiar jantele cu unele mai mici, circumferința scade, roata se învârte de mai multe ori iar aparatul înregistrează scriptic un kilometru pe o distanță mult mai scurtă. „Mulți practică această metodă cu toate că taximetrul a fost omologat cu un anumit tip de anvelopă. De aici și creșterea fictivă a numărului de kilometri întregistrat de aparat”, explică la rândul său șeful Direcției Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației din Primaria Capitalei, Ion Dedu.
3. Uitați-vă de două ori la tariful și autorizația de pe portieră

De multe ori, taximetriștii țepari afișează tariful pe portiere într-o sintaxă inversată, de tipul ”lei 3,5” în loc de ”3,5 lei”, iar pluralul substantivului ”leu” este scris pe portieră cu majuscule, în așa fel încât ”I”-ul din coadă să aducă cu cifra ”1”, astfel încât clienții neatenți să creadă că este vorba de un tarif de 1,35 de lei pe kilometru în locul celui real, de 3,5 lei. Tot la acest capitol, pentru a fi siguri că taximetristul este de bună crediță, uitati-vă cu atenție la placuță autorizației care trebuie să aibă însemnele Primăriei Generale. „Pentru a fi siguri că nu este taximetru pirat trebuie să ne asigurăm că pe placuță este afișată perioada de valabilitatea a autorizației. În acest moment, toate autorizațiile date de primăria generală expiră pe 28.02.2015”, adaugă Ion Dedu. De altfel, tot pe portieră trebuie să existe și numele și numărul de telefon ale dispeceratului la care este arondat taximetristul.
2. Întrebați de la bun început dacă vi se poate elibera bonul fiscal

Absolut toate nemulțumirile dumneavoastră, care se pot transforma în reclamații, trebuie demonstrate în cele din urmă cu bonul fiscal. Făra acesta nu se poate lua nicio măsură împortriva taximetristului care v-a tras pe sfoară în timpul cursei, iar autoritățile competente nu-l pot nici măcar ancheta. “Este obligatoriu să existe acel bon fiscal. Este primul lucru de care aveți nevoie atunci când la sediile comisariatelor noastre se depun reclamații”, mai spune șeful ANPC, Constantin Cerbulescu. Dacă taximetristul refuză să va dea bonul fiscal la final, chiar dacă atunci când v-ați urcat v-a spus că vi-l poate elibera, singurul lucru pe care trebuie să-l faceți este să sunați la poliție.
1. Atenție maximă la aparatul de taxat

Pentru a nu fi înșelați, trebuie să fiți atenți întotdeauna la afișajul aparatului de taxat, pentru a sesiza eventualele creșteri artificiale ale tarifului. Cea mai utilizată metodă prin care se fraudează aparatul este așa-numita ”maimuță”, un dispozitiv electronic prin care se mărește în mod artificial prețul curselor. ”’Maimuța’ este un dispozitiv electronic relativ simplu, care se cuplează în mod artizanal la instalația electrică a aparatului de taxat și care, prin intermediul unui comutator, introduce impulsuri fictive în aparat. Dispozitivul este acționat de șofer prin intermediul unui întrerupător care poate fi montat la orice comandă a mașinii: la schimbătorul de viteze, la maneta de semnalizare, la pedale, sub covorașele de cauciuc, etc. Când acest întrerupător este utilizat, aparatul de taxat marchează impulsuri în plus și mărește în mod artificial prețul cursei. “Trebuie să fiți atenți întotdeauna la display. Dacă leii curg prea repede, înseamnă că șoferul acționează în vreun fel acest dispozitiv. Dacă ați constat acest lucru, cereți să oprească și să vă elibereze bonul fiscal. Numai în baza acestui document puteți face reclamație ulterior”, mai spune președintele ANPC.
Cum facem reclamație

Clienții care sesizează nereguli se pot adresa Poliției Rutiere, Corpului de Control al Primăriei sau Agenției Naționale pentru Protecția Consumatoriului. Astfel pentru a sesiza inspectorii Primariei Generale trebuie să apelați numărul 021.305.55.00, interior 1209 iar în cazul ANPC, pentru București, este valabil numărul 021. 9660.
Cu toate că există trei înstituții cu atribuții în acest domeniu, în realitate, taximetriștii necinstiți sunt mult mai greu de prins. Dacă cineva depune o reclamație în baza unor anomalii legate de aparatul de taxat, mașina respectivă este chemată pentru control, de regulă, la Poliția Capitalei, însă șoferii au grijă ca între timp să-și “aranjeze” taxiul pentru inspecție.
Potrivit ANPC, în 2011, în primele 5 luni au fost depuse peste 300 de de reclamații numai în Bucuresti. Mai mult de jumătate au fost instrumentate de comisarii autorității care au dat 78 de sancțiuni. Amenzile au fost în cuantum de 61.000 de mii de lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...